Live the dream: Hilde @ Thailand 2016

Hello from the other side!

Dag 2&3

Met de chauffeur van Greenwood gaan we de drukte in, richting Bangkok city somewhere;-) we pakken de tolweg, niet dat het opschiet maar voor 100 baht met z'n 5-en (2,50) rijden we toch maar mooi met 8 rijbanen naast elkaar allemaal dezelfde kant op en iedereen is continu aan het ritsen. Wat me gelijk opvalt is dat er door niemand getuuterd word. Iedereen accepteert het invoegen gewoon van elkaar. Overigens het eerste echtpaar wat ik ontmoette op de AirPort van Bangkok die ook naar hetzelfde hotel gingen zijn Wim en Fia Vink uit de buurt van Rotterdam. En hoe toevallig; u raad het al; Wim heeft tot zijn 57ste gediend voor politie Rotterdam. Is dat niet bijzonder?

Bij het hotel (PrincePalace) krijgen we allemaal een kamer. Ik fris me even op en om m'n dorst te lessen en de vakantie in te luiden neem ik eerst een lekkere fruitcocktail aan de bar bij het zwembad met uitzicht op Bangkok city, wauw. Wel verdiend! De vakantie is nu toch echt begonnen. Een beetje onwennig nog kijk ik om me heen en aanschouw de mensen, zoveel soorten, maten en kleuren. Ik raak aan de praat met een deftige Franse dame die met haar man en dochter in de lobby aan het wachten zijn op hun transfer terug naar huis. Ze kan Nederlands en laat trots haar vakantiekiekjes zien. Nu heb ik al vele manieren mensen sommige eilanden horen uitspreken maar t eiland Kho Phi Phi (spreek uit koo pie pie) werd door haar wel heel grappig uitgesproken als 'koffie fie' haar enthousiasme werkt aanstekelijk en ik noteer wat tips in m'n iPhone. Je weet tenslotte maar nooit. Vlak voordat ze vertrekken schuift er nog een Nederlandse man en vrouw aan en die willen ook graag babbelen merk ik;-) ik sta eigenlijk op t punt wat te gaan eten... maar goed, geen haast. Het stel overwinterd vaak 2 maanden per jaar in Azië, dit keer gaan ze ook naar Vietnam.

Op een gegeven moment moet ik toch echt gaan want ik krijg trek. Ik pak wat spullen van m'n kamer en binnen een paar minuten zit ik een rose taxi richting... nou doe maar Kho San road hè? Nu we er toch zijn. Het is rond 22.00 als ik er aan kom. Het blijkt inderdaad een drukke winkelstraat met ontzettend veel winkels, barretjes en eetkraampjes langs beide kanten. Hier komen veel backpackers zie ik en er zijn er al genoeg dronken. Ik loop de straat in en na wat 'gedegen' warenonderzoek gedaan te hebben eet ik mijn eerste pad tai op straat bij 2 dames. Als ik achter hun kraam aan de tafeltjes plaats neem zie ik dat de kokkin op 2 halve stoep tegels achter haar kraampje staat. Iets langer zijn maakt net iets meer indruk natuurlijk;-)

Na m'n eten en weer een lekkere fruitjuice wil ik nog wat geld pinnen maar blijk ik m'n pas niet op 'wereldpinnen' gezet te hebben. En nu? Gelukkig had ik nog euro's maar nergens meer een bank open om te wisselen. Dan maar bij een winkel vragen of ze euro's willen. En ja hoor bij de tweede is het raak. 10 euro gewisseld en weer meer dan genoeg geld voor de taxi (100 baht=2,50) Bij het hotel aangekomen heb ik dit gelijk in orde kunnen maken en na wat rommelen op de kamer deed ik rond 02.00 m'n oogjes dicht.

Om 08.30 werd ik uit mezelf wakker. Ideaal tijdstip en wat heb ik heerlijk geslapen. Aan één stuk. Fijn hoor. Prima bed ook. Vandaag staat de fietstour op het programma maar eerst lekker ontbijten. Wat veel keus. Al snel vallen mijn ogen op de pancakes en mijn dag kan nu al niet meer stuk. Het Nederlandse stel heeft een stoel voor me bijgeschoven en ik ontbijt gezellig bij hun aan tafel. Met Wim en Fia heb ik in de lobby afgesproken. Zij gaan ook de fietstour doen en we pakken samen de tuktuk. Voor die tijd wil ik nog even langs het kantoor van Greenwood en daar bespreek ik de reis (2 nachten) naar Kanchanaburi en de Erawan watervallen. Ik wil heel graag in een huisje op het water en heb een nacht kunnen boeken in het River Kwai jungle raft hotel. Ook de nachttrein naar Chiang Mai heb ik gelijk maar besproken. Zo heb ik de eerste paar dagen mooi op de rit en ben ik onder de pannen qua vervoer.

Hierna zijn we dus met z'n 3-en in de tuktuk naar co van kessel gegaan. Ook een belevenis in zon wagentje, lijkt wel een discobusje met discolampen etc. Ik heb uiteindelijk de 3-hour Tour gedaan, wilde wel 5 uur doen maar t zwembad lokte ook wel. De fietstour was heel bijzonder, dwars door Chinatown, echt super, de foto's en filmpjes (die volgen) zeggen meer dan ik kan typen. Met de tuktuk zijn we weer terug gegaan en toen inderdaad m'n verdiende plons in het zwembad gedaan. Wat was dat heerlijk zeg. Ff afkoelen na die kilometers in de hitte. Het fietsen was prima te doen hoor maar je plakt zo... Daarna lekker gedoucht en mezelf verwend met een tafeltje voor 1 aan t zwembad met uitzicht op Bangkok skyline en het gastoptreden van vanavond was natuurlijk van niemand minder dan...?? Yoko Ono?? Althans daar leek tie op;-)) Deze uitvoering van het eeuwenoude 'yesterday all mt troubles seems so far away' is wel heel bijzonder.

Morgen (zondag) moet ik alweer vroeg op (06.00) voor transfer naar 1 van m'n wensen, de drijvende huisjes op het water! Dus ik ga maar eens naar bed! Foto's volgen (kan er trouwens 200 plaatsen hoor dus sponseren hoeft (nog) niet!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!